تدوین چارچوب رسیدگی به نظرات و شکایات
تدوین مسئولیتهای مدیریت ارشد
تدوین مسئولیتهای نماینده مدیریت
تدوین مسئولیتهای سایر مدیران
تدوین مسئولیتهای تمامی کارکنان
برنامه ریزی و طراحی سیستم شامل ؛
تدوین اهداف رسیدگی به شکایات
تعیین منابع مورد نیاز
7 - اجرای فرآیند رسیدگی به نظرات و شکایات شامل ؛
طرح ریزی چگونگی اخذ اطلاعات مرتبط به فرآیند رسیدگی به نظرات و شکایات
ارائه روشی جهت دریافت نظرات و شکایات
ردیابی نظرات و شکایات
اعلام وصول نظرات و شکایات
ارزیابی اولیه نظرات و شکایات
بررسی نظرات و شکایات
پاسخ به نظرات و شکایات
تفهیم و انتقال تصمیم
فرجام بخشی به شکایت
نگهداری و بهبود سیستم رسیدگی به شکایات شامل ؛
گردآوری اطلاعات و تکمیل و ارزیابی شکایات
تعیین میزان رضایت از فرآیند رسیدگی به شکایات
سنجش میزان رضایت مشتریان
ارائه روشی جهت ممیزی فرآیند رسیدگی به نظرات و شکایات
بازنگری مدیریت در خصوص عملیات انجام شده و فرآیند رسیدگی به شکایات در راستای تحقق موارد زیر؛
حصول اطمینان از تداوم مناسب بودن، کفایت، اثر بخشی و کارآیی آن
شناسایی و توجه به موارد نامنطبق در زمینه های بهداشت، ایمنی، زیست محیطی، خواسته های مشتری و اامات مربوط به قوانین و مقررات
شناسایی و اصلاح عیوب محصولات و یا انجام خدمات
شناسایی و اصلاح عیوب فرآیند رسیدگی به شکایات
ارزیابی فرصت های بهبود و نیاز به تغییرات در فرآیند رسیدگی به شکایات و محصولات و یا خدمات عرضه شده
ارزیابی تغییرات بالقوه در خط مشی و اهداف رسیدگی به شکایات
بهبود مداوم
مراحل اجرایی استقرار نظام رسیدگی به نظرات و شکایات در راستای افزایش رضایت مشتری
شکایات ,رسیدگی ,نظرات ,فرآیند ,تدوین ,های ,رسیدگی به ,نظرات و ,و شکایات ,فرآیند رسیدگی ,به نظرات
درباره این سایت